Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 28 april 2018

25 april 2018

Aankomende zaterdag wordt een belangrijke dag voor de mannen van Wittenhorst JO19-1. In Tegelen wordt dan de absolute kraker gespeeld tegen koploper Sportclub Irene JO19-1. De lijstaanvoerder verloor slechts één wedstrijd: op 7 oktober 2017 werd verloren van naaste concurrent Laar. De ploeg van Marcel Rooijmans en William Lensen is wel één van de weinige ploegen die het gelukt is om punten af te snoepen van de Tegelse formatie: In oktober wist men na een goede tweede helft een 2-2 gelijkspel uit het vuur te slepen. De Horstenaren weten dat een driepunter nodig is om de titelhoop levendig te houden. Met veertien doelpunten in de laatste drie wedstrijden lijkt het vizier gelukkig op scherp te staan. Veel succes!

Wittenhorst JO17-1 heeft als een van de weinige ploegen nog maar zestien duels gespeeld in de Vierde Divisie. Wegens afgelastingen én het bekersucces heeft de ploeg van trainers Kevin van den Berg en Stan Theeuwen nog aardig wat wedstrijden tegoed op de meeste concurrenten. Met nog zes competitieduels op het programma hebben de Horstenaren nog alle kans op een mooie eindklassering in de middenmoot. Twee van de laatste zes competitiewedstrijden zullen worden gespeeld tegen Best Vooruit, te beginnen met aankomende zaterdag op het eigen Sportpark Ter Horst. De Brabanders staan keurig vierde en staan bekend als een ‘Alles of niets-ploeg’: van de zeventien duels werden er tien gewonnen en zeven verloren. Een garantie voor spektakel dus. Komt dat zien op Sportpark Ter Horst om 15.15 uur!

Aangezien Wittenhorst JO15-1 geniet van een voetbalvrije zaterdag, beschouwen we ditmaal Wittenhorst JO17-2 voor. De ploeg van trainers Eric van Rens en Peter Poels gaat met de volle vijftien punten uit vijf wedstrijden aan kop in de Tweede Klasse en ontvangt a.s. woensdag 25 april om 20.00 uur FCV Venlo JO17-2, dat met zes punten uit vier wedstrijden is gebivakkeerd op plek acht. De Horstenaren, die jammerlijk degradeerden uit de Eerste Klasse, wisten tot dusver al achttien treffers te maken en lijken met Baarlo JO17-1 uit te gaan vechten wie zich over een aantal weken kampioen mag gaan noemen. Veel succes!

Wittenhorst JO14-1 draait de laatste weken als een tierelier. Waar najaarskampioen FC Engelen op een gelijkspel werd gehouden en Emplina, Venray en ODC zonder tegendoelpunten werden verslagen, werd afgelopen zaterdag concurrent UNA JO14-1 na een weergaloze tweede helft met 7-1 geklopt. Deze mooie reeks dient a.s. zaterdag een vervolg te krijgen, wanneer Geldrop JO14-1 op bezoek komt. De Brabanders promoveerden vanuit de Eerste Klasse naar de Hoofdklasse en hebben het moeilijk: in vijf wedstrijden werden slechts twee punten vergaard en houdt het alleen hekkensluiter ODC achter zich. Wanneer de ploeg van Peter Rijs en Danny van den Berghe haar vijfde overwinning in zeven wedstrijden weet te boeken, mag het zich nog altijd titelkandidaat noemen. Komt dat zien op Sportpark Ter Horst om 12.00 uur!

De mannen van Wittenhorst JO13-1 staan voor de altijd lastige uitwedstrijd bij Sv Budel JO13-1. De Brabanders hebben zich met een voorlopige zevende plaats keurig genesteld in de middenmoot van de Derde Divisie. De aankomende confrontatie stond al eerder dit seizoen op de rol, helaas zorgden de weergoden ervoor dat deze wedstrijd is omgedoopt tot inhaalwedstrijd. Wanneer de ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres ook deze wedstrijd weet te winnen, wordt de voorsprong op nummer drie SV Brandevoort maar liefst zes punten en ligt een tweede plek als eindklassering voor het grijpen. De Horstenaren zijn inmiddels al acht wedstrijden ongeslagen: de laatste nederlaag dateert alweer van november vorig jaar. Succes mannen!

Ook de dames en heren van Wittenhorst JO12-1 mogen zaterdag opdraven voor een competitiewedstrijd. In het altijd gezellige Cuijk wordt er gespeeld tegen de leeftijdsgenoten van de plaatselijke JVC. Beide ploegen kennen elkaar maar al te goed: Op 2 december jl. wonnen de Brabanders met 2-1 van de ploeg van Jan Beijers, Ramon Tijssen en Jordi Boekesteijn. Inmiddels zijn de rollen omgedraaid: waar JVC in de Hoofdklasse vier punten meer behaalde dan Wittenhorst, is het verschil in de Eerste Klasse nu acht punten in het voordeel van de Horstenaren. Het belooft dan ook een interessant duel te worden in Brabant. De achterstand op nummer twee SV BLC bedraagt slechts drie punten, wat wil zeggen dat er nog van alles mogelijk is voor de oranjehemden. Veel succes! 26/04: de wedstrijd is verzet naar begin juni!