Ruime overwinning Wittenhorst 1 bij Susteren

27 september 2020

Wittenhorst stond voor de taak om in Susteren het goede resultaat van afgelopen zondag te evenaren. De wedstrijden in het verleden tegen de Zuid-Limburgers geven altijd aan dat het leuke en spannende potjes zijn.

Zeker in de beginfase dicteerden de groen-witten de wedstrijd. Het verzuimde om twee enorme kansen te benutten. Eentje behoorde tot de categorie comedycapers. Enfin, Wittenhorst had in die fase wat geluk. Maar nadien kwamen de oranjemannen veel beter in de wedstrijd. De eerste kans was voor Michiel Hanssen. Het schot ging net naast. Een minuut later lag de bal wel in het net. Een prachtige pass van Jeffrey Rijkers op spits Jeroen Verkennis betekende de 0-1.

Wittenhorst bleef doorgaan, nu stond Jeroen aan de basis van het doelpunt. Hij stelde Joost van Rensch in staat om te scoren: 0-2. Nog voor de pauze lag nummer drie in het net. Het doorzetten en de beslissende bal van Daan Hendriks op Joost van Rensch betekende de mooie voorsprong van 0-3. Tevens ruststand.

Een tussenstand om wat geruststellend de wedstrijd verder voort te zetten. Zeker toen Michiel Hanssen een snelle aanval kon afronden: 0-4. Na enkele wissels bij Wittenhorst was de chemie in het elftal verdwenen. Geheel onnodig lieten de Horstenaren de tegenstander alle vrijheid toe. Gevolg dat in de eindfase Susteren makkelijk, maar door hun inzet, twee keer kon scoren.

Intussen verzuimde Wittenhorst nog enkele malen te scoren. Jammer, want deze uitgevoerde combinaties hadden meer verdiend. Het magische 5 werd daardoor niet gehonoreerd. Echter vast blijft staan dat winnen met deze cijfers in Susteren op zich een prachtige uitslag is. Komende week de thuiswedstrijd tegen Deurne. Wederom geen makkelijke opgave. Het vertrouwen zal de spelers goed doen.

Hoewel de voetbal.nl app 2-5 noteerde, scoorde Wittenhorst dus vier keer.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Daan Hendriks, Dion van Horne, Bart Zanders, Martijn van Ooijen (80. Dirk Scheres), Jeffrey Rijkers, Frank Peeters, Daan Verlijsdonk (68. Denny Bongers), Michiel Hanssen, Jeroen Verkennis (64. Giel Beurskens), Joost van Rensch.

Wittenhorst JO19-1 boekte dit weekend een knappe overwinning door op eigen veld te winnen van Gemert: https://www.rksv-wittenhorst.nl/nieuws/knappe-thuiszege-jo19-1-op-gemert

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 behaalde op bezoek bij Groene Ster een verdienstelijk punt: 1-1. Na twee wedstrijden zijn de oranjehemden nog ongeslagen in de Hoofdklasse.
  • Voor de pouledeelnemers: Wittenhorst 3 boekte op eigen veld tegen IVO 3 een ruime 3-0 overwinning. Dit betekent de eerste competitiezege van dit seizoen.
  • Venlosche Boys 4 was op eigen veld te sterk voor ons vierde elftal: 4-0. Niet getreurd, het seizoen duurt nog lang en de eerste drie punten tegen Reuver vorige week pakt niemand ons meer af.
  • Wittenhorst 5 behaalde op eigen veld een ruime 4-1 overwinning op VVV '03 2. Het is de eerste overwinning in de competitie, dus de kop is eraf.
  • Wittenhorst 9 won op bezoek in Tegelen bij TSC '04 4 met 1-2. Na twee wedstrijden zijn de Horstenaren nog altijd ongeslagen.
  • Wittenhorst 11 verspeelde in Hegelsom twee punten: 2-2. De thuisploeg verzilverde twee penalty's, waarna de ploeg van John v.d. Sterren het veldoverwicht uitdrukte in twee doelpunten. Een overwinning zat er echter niet in.
  • Wittenhorst 12 kwam op eigen veld nipt tekort tegen IVO 7: 3-4. Na het gelijkspel vorige week in Hegelsom, moet onze nieuwste vriendenteam nog even wachten op hun eerste overwinning.