Start fruitplan: gratis bananen voor jeugdteams

8 september 2024

Juul, onderdeel van onze Health & Performance commissie, heeft dit weekend een mooi nieuw initiatief mogelijk gemaakt.  Vanaf zaterdag 7 september biedt Wittenhorst in samenwerking met Plus Horst bananen aan als onderdeel van ons fruitplan. Dit initiatief ondersteunt een gezonde sportomgeving en is specifiek gericht op de jeugdteams (JO6/7 t/m JO15). Voor elke thuiswedstrijd kunnen leiders een mand met bananen ophalen bij het wedstrijdsecretariaat om tijdens de rustmomenten uit te delen.

De keuze voor bananen is zeer doordacht. Bananen zijn rijk aan koolhydraten, die snel energie leveren, en bevatten daarnaast kalium en magnesium, wat helpt om spieren gezond te houden en kramp tijdens inspanning te voorkomen. Dit maakt bananen een uitstekende snack voor sporters die snel een energieboost nodig hebben​. Zet jezelf weer aan met een extra banaan! De bananen worden gesponsord door Plus supermarkt in Horst. Daar zijn we enorm dankbaar voor. Het fruitplan sluit aan bij de stappen rondom een Gezonde Kantine. We willen steeds meer een gezonder aanbod mogelijk maken in onze sportkantine, zoals aangemoedigd door initiatieven als JOGG-Teamfit. Hierover later meer. Voed je goed, voel je beter!