Verslag selectieteams zaterdag 11 november 2017

11 november 2017

Wittenhorst JO15-1 heeft een geweldige prestatie neergezet door op bezoek bij concurrent Weltania/Bekkerveld met 2-4 te winnen. De ploeg van Richard Kleuskens en Peter Christiaens ging met fortuin met een 0-1 voorsprong de rust in; het had ook zo maar 2-0 voor de tegenstander kunnen zijn.  Na rust scoorde Maik Heijer de 0-2, scoorde de tegenstander de aansluitingstreffer en verzilverde Finn Grubben twee penalty’s. Dat de 2-4 nog viel mocht de pret niet drukken. Met de zesde zege op rij staan de Horstenaren nu drie punten achter koploper FC Eindhoven. Je raadt het al: volgende week vindt in Horst de topper plaats tussen FC Eindhoven en Wittenhorst. Alvast succes mannen!

Het Wittenhorst JO14-1 van Peter Rijs en Danny van den Berghe wist in een spectaculaire thuiswedstrijd tegen UDI ‘19/CSU uiteindelijk met 4-3 te winnen. Na een 1-0 voorsprong (doelpunt Jesse Verrijth) kwamen de Brabanders op gelijke hoogte. De ruststand werd zelfs 1-2: Wittenhorst liet haar kansen onbenut en één bal viel precies tussen de verdedigers in waarna de spits afrondde. Na rust maakte Jop gelijk op aangeven van Omar; een aantal minuten later kwam de hekkensluiter van de Hoofdklasse weer op voorsprong: een afstandsschot belandde op de lat waarna uit de rebound werd gescoord. In het laatste kwartier nam Wittenhorst het heft weer in handen: Omar kon vrij op de keeper af en trok de stand gelijk, vijf minuten voor tijd gaf hij na een lange rush voor waarna Jop de 4-3 maakte. Een verdiende overwinning die de ploeg in de top-drie brengt. Proficiat mannen!

Het Wittenhorst JO13-1 van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres heeft haar eerste nederlaag van de competitie geleden. De koploper in de derde divisie verloor op eigen veld van Weltania/Bekkerveld: 1-3. Een veldoverwicht in de eerste twintig minuten werd, o.a. door verkeerde keuzes, niet uitgedrukt in doelpunten. Nadat de tegenstander op voorsprong kwam groeide het vertrouwen bij de uitploeg en liep het uiteindelijk uit naar 0-3. Kayeal van Rengs mocht de eer nog redden. Door deze nederlaag moeten de Horstenaren de eerste plek delen met VVV-Venlo. Iedere ploeg speelt wel eens een mindere wedstrijd; kop omhoog en doorgaan mannen!

Het Wittenhorst JO12-1 van Jan Beijers speelde misschien wel haar beste wedstrijd van dit seizoen. Op bezoek bij nummer vier UDI ‘19/CSU stond men met nog een kwartier te spelen met 1-2 voor; uiteindelijk werd er met 4-2 verloren. Wat mogen de dames en heren trots zijn op de ontwikkeling die ze iedere week doormaken: steeds komen ze dichter bij de zege. Die overwinning gaat wel komen!

Ook het vermelden waard: Wittenhorst JO17-2 speelde met 2-2 gelijk tegen nummer twee United/BVV'27. Na een 0-2 achterstand maakte gelegenheidsspits Ravi Arts de 1-2, waarna de jarige Luuk Mooren één seconde voor het einde de gelijkmaker aantekende. Chapeau mannen!