Voorbeschouwing selectieteams zaterdag 14 april 2018

10 april 2018

Wittenhorst JO19-1 is reeds ongeslagen sinds 16 december en kan met de recente uitoverwinning op concurrent Volharding JO19-1 met vertrouwen uitkijken naar het komende treffen met RKVVL/Polaris JO19-1. De Maastrichtenaren staan achtste en hebben precies de helft van het aantal punten van de Horstenaren: 28 om 14. Waar de Zuid-Limburgers de ploeg van Marcel Rooijmans en William Lensen op de openingsdag van deze competitie nog op 2-2 hielden, loopt het de laatste tijd stroef bij de blauw-roden. Van de laatste vier competitiewedstrijden werden er drie verloren en men staat nog maar één punt boven nummer 10 SHH. Beide ploegen treffen elkaar a.s. zaterdag 14 april om 14.30 u. op Sportpark Ter Horst. Komt dat zien!

Na een succesvol weekend in München én een vrije zaterdag, staat er eindelijk weer een competitieduel op de rol voor Wittenhorst JO17-1. De ploeg van Kevin van den Berg en Stan Theeuwen kan meteen vol aan de bak, daar men in Veghel op bezoek gaat bij de haast ongenaakbare koploper Blauw Geel'38. De Brabanders wonnen zestien (!) van hun achttien competitiewedstrijden en hebben alleen van Unitas'59 (drie punten minder) enige concurrentie. Laat nét deze naaste belager de spanning hebben teruggebracht: afgelopen zaterdag bracht Unitas in een directe confrontatie de koploper haar eerste nederlaag toe (2-0). De Horstenaren zijn daarentegen ook goed bezig: van de laatste vijf competitiewedstrijden werden er vier gewonnen. Eerder dit jaar, op 27 januari, eindigde de eerdere onderlinge confrontatie in een 0-3 uitzege voor de aankomende tegenstander. Succes mannen!

Na de zware 3-0 nederlaag bij Scharn JO15-1, heeft Wittenhorst JO15-1 kans op eerherstel tegen NWC uit Asten. Deze wedstrijd brengt wat extra's met zich mee: hun eerdere ontmoeting op de eerste speeldag van dit seizoen eindigde verrassend in een 3-2 zege voor de Brabanders. Inmiddels is het verschil gemaakt in Horster voordeel: nu zijn beide ploegen zes punten van elkaar verwijderd op de ranglijst en heeft de ploeg van Richard Kleuskens alle uitzicht op plek twee op de ranglijst. Het zal een pittige, maar mooie uitdaging worden voor de Horster ploeg. Komt dat zien op Sportpark Ter Horst om 12.45 uur!

Na de knappe prestatie tegen najaarskampioen FC Engelen (1-1) staat voor Wittenhorst JO14-1 een verre uitwedstrijd op het programma tegen ODC JO14-1 uit Boxtel. Beide ploegen kennen elkaar nog van de vorige Hoofdklasse: in november speelde men in Boxtel met 2-2 gelijk. Op de ranglijst eindigde beide ploegen met zestien punten ook gelijk. Inmiddels ziet de wereld er anders uit: de ploeg van Peter Rijs heeft met zeven punten uit vier wedstrijden een goede start gemaakt, waar de Brabanders na drie wedstrijden puntloos onderaan staan. Met de vorige wedstrijd in het achterhoofd, blijft het belangrijk om iedere wedstrijd hetzelfde te benaderen, ook al betreft het de hekkensluiter. Succes mannen!

Na het knappe, maar eveneens teleurstellende gelijkspel tegen VVV-Venlo JO12-1, gaat Wittenhorst JO13-1 op bezoek bij Scharn. De ploeg van Willem-Jan van Rens en Dirk Scheres is inmiddels ongeslagen sinds 18 november en won de vorige confrontatie op het eigen sportpark met 3-0. De tegenstander uit Maastricht verloor afgelopen weekend van Brandevoort, maar had daarvoor maar liefst vijf competitieduels op een rij gewonnen en heeft daarmee slechts vijf punten achterstand op de Horstenaren. Het wordt dus een mooie uitdaging om VVV-Venlo in zicht te houden. Succes!

Wittenhorst JO12-1 in de Eerste Klasse is een garantie voor spannende wedstrijden. De laatste drie wedstrijden werden immers allemaal met 2-1 afgesloten. Het jammere daarvan is dat er twee van deze wedstrijden werden verloren. Toch hebben de dames en heren van trainers Jan Beijers, Ramon Tijssen en Jordi Boekesteijn uitzicht op een succesvolle seizoenshelft, daar de onderlinge verschillen heel klein zijn. De eerstvolgende tegenstander is Wilhelmina Boys JO12-1 uit Best. Deze ploeg staat met negen punten uit zes wedstrijden op een zesde plek en scoorde al 21 keer. Daarnaast kregen ze er ook al 18 tegen. Met deze gegevens belooft het opnieuw een spannende wedstrijd te worden waarin de onderlinge verschillen klein zullen zijn. Komt dat zien op Sportpark Ter Horst om 10.30 uur!