Voorbeschouwing Venray-Wittenhorst

24 mei 2024

Nog nagenietend van de wedstrijd en bovenal de uitslag van afgelopen zaterdag tegen UDI’19 spelen we zaterdag in Venray de onvervalste streekderby.

De bezoekers hebben genoten van een heerlijke wedstrijd met als climax in de laatste minuut de goal van Giel Beurskens. Hij maakte een door het hele elftal bevochten beslissend doelpunt. Dit bleek later officieus klassenbehoud te zijn. De ontlading was uitermate groot. Eind goed al goed was een goed spreekwoord op deze avond.

De strijd om de 12e plaats - die recht geeft op klassenbehoud - kwam door de zege van Wittenhorst en het verlies van Unitas’30 vast in handen van de Horstenaren.

Wittenhorst kan nu dus de streekderby tegen Venray ongedwongen aangaan. Venray wil zich uiteraard revancheren voor het verlies in de eerste ontmoeting. Toen verraste Wittenhorst door met vlijmscherpe aanvallen de gasten met 3-0 te kloppen (doelpunten Jeroen Verkennis, Joost van Rensch en Luc van Kuijck).

Beide elftallen kunnen vrijuit spelen en dat kan een aanwijzing zijn dat het een leuke slotwedstrijd kan worden. Sjoerd van der Coelen kan gelukkig met een gerust hart en voldaan afscheid nemen.

Supporters, op naar Venray. Aanvang zaterdag 18.00 uur.

Pre-match: SV Venray tegen Wittenhorst prominenten en oud spelers

Nog leuk om te melden: voorafgaande aan de wedstrijd vindt er een wedstrijd plaats tussen oud-Venray en oud-Wittenhorst. Deze wedstrijd begint om 16.00 uur op het hoofdveld. Kom gerust een kijkje nemen!

Oud-Venray tegen Oud-Wittenhorst.jpeg