Voorbeschouwing Wittenhorst-Heidebloem

3 april 2015

Vorige week zondag was aan ons de eer om af te reizen naar het zuiden voor een wedstrijd tegen  koploper EHC. We wisten vooraf dat het een zware wedstrijd zou worden tegen een van de grootste, misschien wel de grootste titelkandidaat. Dit konden we de eerste helft ook wel merken. EHC had het betere van het spel en dwong veruit de meeste kansen af. De oranjemannen hadden hier weinig tegenin te brengen. Veel duels werden verloren en de meeste tweede ballen waren voor EHC. We mochten blij zijn dat het bij rust nog maar 1-0 was (buitenspel goal maja…) De tweede helft een totaal ander Wittenhorst. Het besef was er dat het nog maar 1-0 stond en de duels werden nu wel gewonnen. Het spel was evengoed niet van een bijster hoog niveau maar we lieten zien dat we niet ten onder wilden gaan tegen de koploper. We dwongen een terechte penalty af en dat resulteerde in de verdiende gelijkmaker.

Aanstaande maandag (Tweede Paasdag) staat weer een topper op het programma. De afgelaste wedstrijd van afgelopen zondag tegen Heidebloem wordt dan verspeeld. De heenwedstrijd was een mooie pot voetbal waarin beide ploegen lieten zien de winst te willen pakken. Kansen over een weer, maar beide ploegen hielden voet bij stuk. Dit resulteerde in een terecht gelijkspel, 1-1. Maandag moeten we laten zien dat we bovenin willen blijven meestrijden om kans te maken op de nacompetitie. We zullen dan wel de tweede helft van tegen EHC moeten doortrekken, zodat Heidebloem met niets naar huis gaat.

Supporters, a.s. maandag 14,30 Sportpark Ter Horst. Zorg voor net dat extra steuntje in de rug!!

Rob Zanders