Walking Football spelers Wittenhorst beleven topdag in Amsterdam!

1 mei 2018

Maandag 30 april was een speciale dag voor Wittenhorst leden Leo V D Bekerom, Henk Moorren en Ger Gruntjens. Zij behoorden namelijk tot de tweehonderd geselecteerden voor de selectiedag voor het WK Walking Football. In Amsterdam werden zij, samen met 197 andere 65+’ers, op verschillende onderdelen getest om te beoordelen of zij voldeden aan de criteria om binnenkort als WK-deelnemer af te reizen naar Bristol. Dit aan de zijde van spelers als Sjaak Swart en Kees Kist.

Lei van den Bekerom spreekt van een geslaagde dag: “Het was een hele ervaring om met 200 wandelvoetballers deze dag te 'doorlopen'. De dag begon om 11.00 uur met de opening van de voorzitter van het Nationaal Ouderenfonds. Vervolgens werden de teams ingedeeld waar je de hele dag het parcours mee mocht afleggen. Hierbij valt te denken aan een fitheidstest, vier minuten snelwandelen, balbehandeling en het spelen van wedstrijdjes."

“Door de vele regenval was het spekglad in het Olympisch Stadion. Hierdoor stond er veel water op het veld, waardoor het spelen van wandelvoetbal helaas onmogelijk was. We hebben genoten van de activiteiten. Helaas zijn we niet geselecteerd voor het WK, maar dat mag de pret niet drukken”, aldus een trotse Lei.

RKsv Wittenhorst wil de mannen hartelijk bedanken voor hun deelname. Hopelijk zullen nog vele andere mensen zich aanmelden om het Walking Football verder op de kaart te zetten!