Walking Football spelers Wittenhorst geselecteerd voor WK selectietrainingen!

25 april 2018

Maandag 30 april wordt een speciale dag voor Wittenhorst leden Leo van den Bekerom, Henk Moorren en Ger Gruntjens. Zij behoren namelijk tot de tweehonderd geselecteerden voor de selectiedag voor het WK Walking Football! Loting heeft bepaald dat zij kans maken op de definitieve Oranjeselectie voor dat toernooi, van 11 t/m 13 mei in het Engelse Bristol.

Ruim een jaar geleden startte RKsv Wittenhorst, net als verschillende andere verenigingen met het Walking Football: voetbal voor 55+’ers waarbij er niet mag worden gerend. Verder mag de bal niet boven heuphoogte komen, zijn slidings niet toegestaan, is lichamelijk contact verboden en speelt men zonder keeper.

De selectiedag vindt op maandag 30 april plaats in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Natuurlijk gaat de fitheid getest worden, maar men kijkt ook naar humoristische en sociale kwaliteiten, of de kandidaat een teamspeler is, de manier waarop hij met pers om kan gaan en welke voetbalkwaliteiten iemand bezit.
Aan het einde van de dag bepaalt een jury, bestaande uit Sjaak Swart, Kees Kist, Dick Schoenaker en het Nationaal Ouderenfonds, welke vijf spelers de selectie met ex-Internationals Sjaak Swart, Kees Kist, Dick Schoenaker en Wim Rijsbergen gaan aanvullen bij het WK.

Namens RKsv Wittenhorst wensen wij Lei, Henk, Ger en alle andere deelnemers veel succes en plezier toe bij de selectiedag voor het WK Walking Football!