Wittenhorst afgetroefd door fel Chèvremont

22 april 2018

De vele wedstrijden achter elkaar in korte tijd leken zondag hun tol te eisen bij Wittenhorst. Chèvremont pakte vanaf het eerste fluitsignaal de zaken grondiger aan. Met snelle aanvallen werd het doel van Wittenhorst bestookt. Reeds na een drietal minuten belandde de bal na een razendsnelle tegenstoot bij Brian Jacobs, die vrije doortocht kreeg en vervolgens hard inschoot: 0-1.  Chèvremont bleef het spel bepalen met haar snelle omschakelingen, veel felheid in de duels en vlot aanvalsspel. Hierdoor leed Wittenhorst veelvuldig balverlies en had het moeite met het afstoppen van de beweeglijke voorhoedespelers. Pas na ruim een kwartier voetbal kon de eerste serieuze gevaarlijke aanval genoteerd worden vanuit Horster zicht, echter meteen nam Chèvremont het initiatief weer over om vanuit een vlotte omschakeling het doel van Sjors Witt op te zoeken.  Duels op het middenveld gingen voor Wittenhorst te vaak verloren als gevolg van het missen van de nodige felheid, scherpte en balvastheid. Balverlies op het middenveld leidde na ruim een half uur zelfs tot de tweede treffer. Klinkenberg kapte zich vrij en kon eenvoudig inschieten: 0-2. Op slag van rust kreeg Michiel Hansen vanaf kansrijke positie een vrije trap te nemen, hij zag zijn inzet gepareerd worden door de uitstekende  Chèvremont doelman. Meteen na rust was Wittenhorst opnieuw niet bij de les. Tim Blättler wist wel raad met de vrije kopkans die hij kreeg na een aanval over de rechterflank. Ongehinderd kon hij de 0-3 laten aantekenen. Na 57 minuten keerde er enige hoop terug in de Horster harten: Rob Zanders wist met een van richting veranderd schot de 1-3 aan te tekenen. Wittenhorst begon het initiatief naar zich toe te trekken en creëerde opeens kansen. Zo kreeg, de uitstekend invallende, Bram Rubie een drietal grote kansen op de “Anschluss” treffer na ruim 70 minuten spelen.  Helaas stond zijn vizier niet zuiver genoeg afgesteld of pareerde de Kerkraadse doelman zijn inzet. Na 80 minuten kreeg Rubie opnieuw de kans om de aansluiting te bewerkstellingen en de wedstrijd te doen kantelen. Hij werd omvergetrokken in het strafschopgebied en arbiter Bogers wees onverbiddelijk naar de stip. De door Rubie hard ingeschoten strafschop werd door de Chèvremont doelman  echter met een katachtige reflex gestopt. Wittenhorst liet hierna de moed zakken en Chèvremont profiteerde hiervan. Een voorzet over de linkerkant werd  via het hoofd van Roy  Klinkenberg op haar waarde geschat: 1-4.  De strijd om de, voorlopig, tweede plaats was dit keer voor Chèvremont. Wittenhorst kan zich gaan opmaken voor de halve finale bekerkraker aanstaande donderdagavond in Bekkerveld.

Scoreverloop: 3 Jacobs 0-1; 33 Klinkenberg 0-2; 46 Blättler 0-3; 57 Rob  Zanders 1-3; 89 Klinkenberg 1-4

Wittenhorst: Sjors Witt, Tom Zanders, Kevin van Asten, Frank Peeters, Rob Zanders ( 60 Denny Bongers), Marco Daniëls, Daan Verlijsdonk, Willem Heijnen, Stevie Hattu (45 Daan Hendriks), Bart Zanders, Michiel Hanssen (55 Bram Rubie)