Wittenhorst lijdt nipte nederlaag tegen MASV

15 september 2024

Wittenhorst 1 heeft haar derde nederlaag in vier wedstrijden geleden in de Vierde Divisie. Op eigen veld werd er met 0-1 verloren van MASV uit Arnhem. Zeker op basis van de tweede helft hadden de Horstenaren meer verdiend.

Op en neer

Het eerste kansje van de wedstrijd was voor de bezoekers uit Arnhem. Een schot van Venema ging echter over. Binnen het kwartier kregen de oranjehemden twee kansen: Verkennis zag zijn kopbal op de lat belanden en een kanonskogel van Verlijsdonk vloog nipt naast. In de uitbraak die daarop volgde was doelman Huntjens bij de les.

In het tweede kwartier wisten de bezoekers twee keer gevaarlijk te worden, maar Huntjens was net zo vaak van de partij om een achterstand te voorkomen. Voor rust kregen beide ploegen nog één kans: Van Kuijck zag zijn harde inzet tot corner worden verwerkt en Huntjens wist door snel uitkomen de dreiging te stoppen. De rust werd dan ook met de brilstand bereikt.

Achterstand

Amper twee minuten onderweg in de tweede helft kwam de thuisploeg op achterstand door toedoen van Fedor Venema. Via de binnenkant van de paal wist hij de Gelderlanders op voorsprong te zetten. Voor het uur kregen de Horstenaren enkele kansjes, maar de inzetten van Van Kuijck, Hendriks, Beurskens en Verkennis misten kracht om gevaarlijk te worden.

Het steeds gevaarlijker wordende Wittenhorst moest langzaamaan meer risico gaan nemen en dit zorgde ervoor dat de bezoekers ook kansen kregen. Waar eerst Huntjens redde met de voet, ging enkele minuten later een bal nipt voorlangs bij een zo goed als leeg doel.

Enorme kans

In de slotfase was het alles of niet voor de ploeg van Harrie Gommans. Met de inbreng van Tom Spreeuwenberg werd het nóg gevaarlijker voor het Arnhemse doel. In deze lange slotfase (zo'n acht minuten blessuretijd) werd Wittenhorst gevaarlijk, maar de bezoekers counterden er ook scherp op los. In de spannende slotfase leverde de enorme druk van de thuisploeg gevaar op. In de 93e minuut kreeg invaller Spreeuwenberg een enorme kans, maar zijn vliegende inzet ging naast.

Zo bleven de gastheren met lege handen achter. Volgende week wacht de uitwedstrijd bij promovendus Mierlo-Hout, dat met 1-3 voorstond bij Venray op het moment dat de scheidsrechter wegens een blessure de strijd moest staken.

Wittenhorst 1:

Stijn Huntjens, Luc van Kuijck, Bart Theeuwen (70. Jelle Janssen), Ruben Peulen, Gijs Christiaens; Nick Driessen, Daan Verlijsdonk (79. Tom Spreeuwenberg), Giel Beurskens; Joost Hendriks (84. Joep Beurskens), Jeroen Verkennis, Milan van de Riet.

Foto's van Bram Berkenfeldt