Wittenhorst na rust ten onder tegen AWC Wijchen

4 augustus 2024

Wittenhorst trad tegen competitiegenoot AWC Wijchen aan voor haar 4e oefenwedstrijd. De oranje-zwarten misten een flink aantal spelers wegens vakantie en moesten het nodige improviseren in de opstelling.

Beide ploegen schiepen zich enkele goede mogelijkheden voor rust waarbij Wittenhorst haar zaakjes aanvankelijk goed voor elkaar had en voor meer dreiging kon zorgen dan AWC. In minuut 24 wist de storende Giel Beurskens te profiteren van een fout van de AWC doelman. Deze schoot tegen Beurskens aan en de bal verdween pardoes in het AWC doel: 1-0. Hiermee werd ook de ruststand bereikt.

Na rust had AWC de ploeg beter staan en creëerden de gasten diverse goede mogelijkheden via de vleugels. Na een snelle omschakeling wist Safa Kizir voor AWC de stand in minuut 52 in balans te brengen, tegen zijn goed gerichte schot had Stijn Huntjens geen kans: 1-1. AWC bleef dreigend en even later was het Boy Visser die niet alert reageren van de Horster achterhoede in de 59e minuut snel afstrafte tot 1-2. In de 71e minuut werd opnieuw de bal onvoldoende weggewerkt in de Wittenhorst achterhoede en daar wist Bashir Larry Donk wél raad mee: 1-3.

Met enkele kleine kansjes voor Wittenhorst die zonder succes bleven eindigde deze wedstrijd in een 1-3 nederlaag voor de thuisploeg.

Zaterdag 10 augustus speelt Wittenhorst haar 5e oefenwedstrijd om 11:00 uur thuis tegen 3e divisieploeg OJC Rosmalen.

Wittenhorst: Stijn Huntjens, Joep Beurskens, Nick Driessen, Tom Spreeuwenberg, Luc van Kuijck, Gijs Christiaens, Bart Theeuwen (25. Mees Meeuwissen), Siemen Weijers (46. Daan Verlijsdonk), Giel Beurskens (62. Gido van Helden), Credo Schoonheim, Ruben Laugs

wittenhorst-awc-wijchen-oefenwedstrijd-hoofdveld.jpg
wittenhorst-awc-wijchen-oefenwedstrijd-aanval.jpg