Wittenhorst overklast: Venray pakt derbywinst

25 augustus 2024

De kop is eraf in de Vierde Divisie. Met de Noord-Limburgse derby kon de competitie niet mooier beginnen. Op een afgeladen Sportpark Ter Horst gaf Wittenhorst 1 echter niet thuis. Hoewel de uitslag wellicht anders doet vermoeden, waren de bezoekers uit Venray oppermachtig: 2-4.

Het begin was duidelijk voor de bezoekers, die volgende week hun 80-jarige jubileum vieren. Na acht minuten moest Jens Craenmehr in de één-tegen-één-situatie redding brengen op een dot van een kans. Nadat de Venrayse storm wat ging liggen, volgde een kwartier waarin de partijen aan elkaar waren gewaagd. Na ruim twintig minuten kon Giel Beurskens gevaarlijk op het doel af, maar op het nippertje wist de verdediging hem te stuiten.

Na ruim een half uur was het tijd voor Niek Versteegen om zijn doelpuntenproductie weer op te starten. In no-time rondde hij twee keer subliem af en liet doelman Craenmehr kansloos. Vooral bij de tweede treffer kreeg de spits wel erg veel ruimte. Amper twee minuten later was daar dé kans voor de aansluitingstreffer, maar Sjors Witt en de lat zaten een snelle goal in de weg. De rust werd dan ook bereikt met een 0-2 voorsprong voor de bezoekers.

Met twee wissels probeerde trainer Harrie Gommans om het spel te doen kantelen. In het eerste kwartier leverde dit echter geen grote Horster kansen op en Venray bleef eenvoudig op de been. Na precies een uur was de wedstrijd definitief gespeeld toen Stan Kersten er met een laag en strak schot 0-3 van maakte. Drie minuten later maakte Versteegen zijn hattrick compleet en een afstraffing lag op de loer.

Hoewel deze afstraffing op het veld duidelijk was, werd die in de score niet verder uitgedrukt. Hoewel Venray nog wel een enkele mogelijkheid kreeg, namen de krachten af en kreeg de thuisploeg meer ruimte en balbezit. Enkele gevaarlijke situaties voor de goal leverden vrije trappen en corners op, maar het waren uiteindelijk twee intikkers van Verkennis die de score draaglijker maakte.

Wittenhorst was geen schim van de ploeg die een goede voorbereiding draaide en liet zich het kaas makkelijk van het brood eten door de ploeg van Sjoerd van der Coelen. Met twee zware uitwedstrijden tegen Dongen en Baronie in het vizier, wordt het een pittige seizoensstart. Op naar verbetering.

Wittenhorst 1:

Jens Craenmehr, Gijs Christiaens, Dion van Horne, Bart Theeuwen (61. Ruben Peulen), Koen Jenniskens (46. Joep Beurskens); Nick Driessen (56. Mees Meeuwissen), Daan Verlijsdonk, Giel Beurskens; Ruben Laugs 46. Joost Hendriks), Jeroen Verkennis, Luc van Kuijck (74. Milan van de Riet).

Spelers van de week waren Milan en Luuk van de JO11-1.

Foto's door Lei Schampers