Wittenhorst Vrouwen/meisjesvoetbal 3 / 4 mei

4 mei 2014

Vrouwen 1: Team eindigt uiteindelijk op de 4e plaats

De thuiswedstrijd tegen VOW V1 was een wedstrijd, waarvan de uitslag nog behoorlijk gevolgen kon hebben voor de stand in de competitie. Verlies tegen VOW zou er nog toe kunnen leiden dat Vr1 alsnog wegzakte naar een 5e of 6e plaats. Dat zou, gezien de inzet van het team tijdens deze competitie echt onverdiend geweest zijn. De wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel, waarmee RKsv Wittenhorst Vrouwen 1 op een verdienstelijke plaats 4e plaats in de 4e klasse eindigt.  Na 2 opeenvolgende promoties dit seizoen prima gehandhaafd.

Vrouwen 2: Eervolle remise tegen Sporting

De thuiswedstrijd tegen Sporting ST, een van de twee resterende kandidaten voor het kampioenschap, was voor Wittenhorst Vr2 eigenlijk een wedstrijd voor de eer. Vrouwen 2 zat in deze competitie regelmatig dicht bij de koplopers, heeft zelfs bovenaan gestaan en had daardoor ook even behoorlijke kansen op een kampioenschap. Na het 2-4 thuisverlies tegen VVV’03 werd duidelijk dat een kampioenschap er dit jaar net niet in zat. Vrouwen 2 boekte met een 0-0 gelijkspel toch een uitstekend resultaat tegen Sporting ST, waardoor maar weer eens bewezen werd hoe dicht Vrouwen 2 het niveau van de koplopers benaderde. Met dit gelijkspel sloot RKsv Wittenhorst Vrouwen 2 de competitie bijzonder eervol af. Gezien het aantal inhaalwedstrijden van diverse ploegen is er nog geen zekerheid over de definitieve eindrangschikking.

MA1/MB1: volgende week kans op 3 punten?

De uitwedstrijd tegen Helden MA1 bracht voor onze meiden helaas geen ommekeer . Ook deze wedstrijd toonde aan dat MA1/MB1 erg hoog is ingedeeld door de KNVB, waardoor het team dit jaar geen potjes kon breken. Mogelijk kan de laatste thuiswedstrijd tegen het eveneens laag geklasseerde GFC’33 nog een welverdiende driepunter brengen voor de hardwerkende meiden A/B, die vaak met erg geflatteerde uitslagen werden terug gewezen. Er waren wedstrijden bij die zeker meer verdienden.

MC1 stoomt op naar kampioenswedstrijd

MC1 speelde tegen het laag geklasseerde VVV’03. Een wedstrijd waarvan vooraf werd aangegeven dat deze aanleiding was voor een verbetering van het doelpunten saldo, waardoor voor de eindstrijd niets aan de twijfel werd overgelaten. Met een uiteindelijke 12-1 overwinning, na zelfs een matige eerste helft, werd de definitieve basis gelegd voor de kampioenswedstrijd van a.s. zaterdag tegen Vianen Vooruit. Slechts winst tegen deze concurrent zal voldoende zijn voor het kampioenschap. Een prachtige mijlpaal voor het meisjesvoetbal als de meiden er in zouden slagen de vooraf beoogde missie te realiseren! MC nodigt iedereen, maar toch zeker alle vrouwen en meisjes van RKsv Wittenhorst, uit om deze wedstrijd als supporter bij te wonen in de hoop dat er met een goed resultaat nadien een feestje gebouwd kan worden. Toejuichingen door veel supporters zullen de meisjes zeker kunnen gebruiken om de spanning van zich af te spelen en de strijd vol aan te gaan. Het is nog niet gedaan!

D6M werd geconfronteerd met een afgelasting

De thuiswedstrijd van D6M tegen Leunen D3 ging helaas niet door en zal ingehaald moeten worden.  De inzet voor D6M in de nog komende 2 wedstrijden is de handhaving van de eervolle tweede plaats in deze jongenscompetitie, waarin Blerick D3 inmiddels al de terechte kampioen is geworden.